Założyłaś / założyłeś sklep internetowy. Oferujesz świetne produkty / usługi i znasz swoją przewagę nad konkurencją. Ale sprzedaż nadal pozostaje na niezmienionym (niskim) poziomie.
Jak to zmienić i ulepszyć swój biznes e-commerce?
Istnieje wiele sposobów na zwiększenie sprzedaży online dla Twojej firmy, które mogą realnie poprawić Twoje wyniki. Ale które z nich naprawdę działają i nie będą stratą czasu, wysiłku i pieniędzy?
Co można zrobić, aby zwiększyć sprzedaż w Internecie?
Dowiedz się, jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce i jakich narzędzi użyć w realizacji tego zadania.
Poznaj swoją grupę docelową
Aby skutecznie zwiększać sprzedaż w e-commerce, powinnaś / powinieneś wiedzieć, kim są Twoi klienci, aby móc skutecznie do nich dotrzeć. Tutaj przydaje się persona kupującego.
Dobrze opracowana persona kupującego to reprezentacja Twojego idealnego klienta. Pomaga ona uzyskać jasny obraz tego, jak i do kogo konkretnie kierować marketing i skoncentrować swoje wysiłki na tworzeniu treści, które przemawiają do celów i wyzwań klienta.
Możesz przeprowadzić badania rynku i zobaczyć, kim są obecnie Twoi odbiorcy. Następnie dopasuj swoje ustalenia do idealnego nabywcy, dla którego przeznaczone są Twoje produkty i usługi. Przyjrzyj się zatem swoim odbiorcom i celom, aby skupić się na właściwych kupujących w celu zwiększenia sprzedaży online i konwersji.
Określ swoją unikalną propozycję sprzedaży (UPS – Unique Selling Proposition)
USP jest tym, co odróżnia Cię od konkurencji. Mogą to być Twoje unikalne cechy usług, zaangażowana obsługa klienta, a nawet metody produkcji, których używasz. Powinnaś / powinieneś sprawić, że Twoja unikalna propozycja sprzedaży będzie jasna i łatwa do zrozumienia dla klientów. Pomoże Ci to przekonać ich, że powinni wybrać właśnie Ciebie, a nie konkurencję a to pomoże Ci zwiększyć sprzedaż w Internecie.
Aby stworzyć swój unikalny punkt sprzedaży, wykonaj następujące kroki:
- Zacznij od zrozumienia potrzeb odbiorców
- Zapoznaj się z propozycjami konkurencji
- Przemyśl / przedyskutuj pomysły w swojej firmie
- Zapisz, co oferuje Twoja firma, czego nie ma konkurencja
- Dołącz swoją unikalna propozycja sprzedaży do komunikacji marketingowej
- Spraw, aby USP zapadła w pamięć Twoich odbiorców
Dlaczego ważne jest, aby Twoja firma miała wyjątkowy atut sprzedażowy?
Potężny, unikalny punkt sprzedaży może pomóc Ci skoncentrować strategię biznesową na zadowoleniu klientów, co może pomóc w zwiększeniu Twojej pozycji na rynku. Powinieneś przedstawić swoje USP w propozycji wartości, którą odwiedzający Twoją witrynę będzie mógł łatwo dostrzec. Pomoże Ci to wykazać, że wiesz, kim są Twoi klienci i wiesz, jak pomóc im osiągnąć swoje cele. A przy okazji wyróżnić się na rynku.
Prezentuj opinie klientów
Wyświetlanie recenzji i referencji klientów w Twojej witrynie może zwiększyć zaufanie do Twoich produktów i usług, a także dać potencjalnym klientom ostateczny impuls do wybrania Twojej oferty. To najlepszy sposób na pokazanie społecznego dowodu na to, że oferujesz świetne usługi lub produkty. Wiele firm, w tym ja, uważa za kluczową wartość prezentowanie opinii klientów i recenzji produktów na swojej stronie internetowej.
Co to jest opinia klienta? To recenzja lub rekomendacja wystawiona przez kupującego na temat firmy, która ma pokazać, jakie korzyści przyniósł klientowi produkt lub usługa. Referencje klientów mogą przybierać różne formy, na przykład recenzję na stronie internetowej strony trzeciej, studium przypadku lub opinie w mediach społecznościowych czy w wizytówce Google Moja Firma. Niezależnie od formy, celem zawsze jest pokazanie korzyści płynących z wyboru marki.
Możesz zbierać i prezentować referencje na wiele sposobów, ale najpopularniejsze to:
- Utwórz osobną podstronę z referencjami
- Dodaj referencje do swojej strony głównej
- Umieść referencje z Google Moja Firma lub social mediów na stronie w widocznym miejscu
- Dodaj wtyczkę / chatbota na swojej stronie internetowej, który zachęca ludzi do pozostawiania recenzji i dzielenia się opiniami
Pokazywanie opinii klientów na temat Twojej firmy jest ważne z dwóch głównych powodów. Po pierwsze, 9 na 10 osób ufa opiniom innych klientów na temat marki, a nie temu, co sama firma mówi o sobie. Wykazano również, że recenzje wpływają na decyzje zakupowe u około 95% osób.
Zachęć swoich klientów do pozostawienia recenzji lub przesłania opinii po dokonaniu zakupu. Ten krok to kolejna szansa na zaoferowanie rabatów w zamian za opinię.
Wykorzystaj chatboty
Jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie on-line? Umieść na nim chatboty, które witają gości, dają spersonalizowane rekomendacje i odpowiadają na najczęściej zadawane pytania w ciągu kilku sekund.
Chatbot to oprogramowanie komputerowe symulujące rozmowy z użytkownikami za pomocą tekstu lub głosu. Chatbotów można używać do nawiązywania kontaktu z klientami i ulepszania obsługi za pośrednictwem różnych kanałów, takich jak strona internetowa, media społecznościowe i platformy komunikacyjne.
Chatboty mogą pomóc Ci zdobyć więcej potencjalnych klientów, bezpośrednio zwiększyć sprzedaż i poprawić jakość zakupów, aby zachęcić klientów do powrotu do Twojego sklepu. Mogą również pomóc Ci uzyskać więcej opinii i poprawić komunikację z odbiorcami.
Oferuj bezpłatną wysyłkę zamówień
Tak, być może zaoferowanie bezpłatnej wysyłki będzie trochę kosztować, ale większość ludzi nie chce za to płacić. I nie musisz nawet ponosić dodatkowych kosztów, możesz podnieść cenę swojego produktu, aby uwzględnić wysyłkę i zaoferować ją bezpłatnie.
Klienci podążają za tym trendem, ponieważ to dla nich realna korzyść i zawsze wybiorą opcję bezpłatnej dostawy jeśli mają taki wybór. Przemyśl to rozwiązanie. Może to szybko pomóc Ci zwiększyć sprzedaż online i rozwinąć firmę.
Twórz kampanie e-mail marketingowe
Kampania e-mailowa może pomóc Ci zwiększyć sprzedaż. W rzeczywistości marketing e-mailowy generuje o 50% większą sprzedaż niż inne metody generowania leadów. Jeśli nadal nie masz strategii marketingu e-mailowego, nadszedł czas na inwestycję.
Twoje e-maile mogą zawierać:
- Biuletyny
- Aktualizacje firmy
- Promocje i kupony
Automatyzacja strategii e-mailowej może zaoszczędzić czas i utrzymać zainteresowanie klientów Twoją firmą.
Zajmij się porzuconymi koszykami
Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie jest wysyłanie przypomnień o porzuconym koszyku .
Kiedy ludzie robią zakupy online, często dodają produkty do koszyka, ale nigdy nie finalizują zakupu. Ludzie często są rozproszeni lub nie są jeszcze gotowi na zakup, więc opuszczają koszyk i Twoją witrynę.
Może się wydawać, że to stracona sprzedaż, ale możesz ją odzyskać! Przypomnienia o porzuconym koszyku pomagają przywrócić tych potencjalnych klientów i przypomnieć im o tym, co włożyli do koszyka. Skłania ich do ponownego rozważenia zakupu. Te e-maile czy kampanie remarketingowe w mediach społecznościowych są niezwykle cenne, ponieważ pozwalają ponownie pozyskać potencjalnych klientów i skłonić ich kolejny raz do rozważenia zakupu. Co często znajduje swój finał w złożeniu zamówienia.
Wykorzystaj media społecznościowe do promocji
Jeśli zastanawiasz się „jak zdobyć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?”, mam dla Ciebie sprawdzony pomysł. Korzystaj z mediów społecznościowych!
Media społecznościowe mogą być świetnym sposobem na przyciągnięcie klientów do Twojej witryny i zachęcenia ich do zakupów. Możesz udostępniać informacje o wyprzedażach, promocjach i innych aktualizacjach bezpośrednio w kanale użytkownika. Reklamy społecznościowe pomagają także reklamować się bezpośrednio wśród docelowych odbiorców na różnych platformach.
Najlepszym sposobem na przybliżenie marki, jej produktów lub usług potencjalnym odbiorcom są regularne, merytoryczne i estetyczne publikacje w mediach społecznościowych.
Publikuj wysokiej jakości zdjęcia produktów
Jeśli Twój sklep on-line zawiera niewyraźne zdjęcia lub obrazy, które tak naprawdę nie przedstawiają produktu, który Cię interesuje, co robisz? Klikasz przycisk Wstecz i wracasz do strony wyników wyszukiwania, aby poszukać innej marki, z którą możesz robić interesy.
Bo nie oszukujmy się, każdy z nas przy podejmowaniu decyzji o zakupie wolałby widzieć dobre zdjęcia.
Zdjęcia są bardzo ważne dla kupujących online. Jesteśmy wzrokowcami i dlatego podczas zakupów online klienci oczekują, że zdjęcia będą najlepszej, realistycznej jakości. To normalne, ponieważ kupujemy online w dużej mierze na podstawie tego, co widzimy.
Wykorzystaj marketing cyfrowy
To powinno być dość oczywiste. Im częściej reklamujesz swoje produkty i usługi, tym większą sprzedaż powinieneś zauważyć. Wiele firm zwiększyło już swoje budżety marketingowe. W latach 2020–2021 w przedsiębiorstwach odnotowano 14% wzrost wydatków budżetowych na marketing cyfrowy. Najważniejszym powodem jest to, że performance marketing przynosi efekty, praktycznie natychmiastowe.
Możesz zastosować wiele strategii marketingowych, ale najlepsze z nich to:
Google Ads (PPC i retargeting)
Reklamy PPC mogą zwiększyć ruch w Twojej witrynie, jednocześnie oszczędzając pieniądze na kosztach reklamy.
Inwestycja w PPC w wyszukiwarkach i witrynach e-commerce może pomóc w dotarciu do osób szukających Twoich usług zamiast ogólnej reklamy.
Meta Ads
Działania reklamowe w Facebook i Instagram to skuteczne narzędzie w obszarze działań remarketingowych. Pozwoli ono na dotarcie do osób, które zetknęły się z firmą odwiedzając jej stronę lub konkretne strony. Działania nakierowane na te osoby z odpowiednim komunikatem będą stanowić istotny element lejka marketingowego. Celem reklam będzie nie tylko wzrost zasięgu i rozpoznawalności, kalorycznego ruchu na stronę, ale przede wszystkim wzrost konwersji, czyli generowanie leadów sprzedażowych.
Dobrze przemyślana kampania umożliwi dotarcie także do nowych odbiorców. Dzięki płatnym reklamom zbudujemy nie tylko świadomość marki, ale też skłonimy ich do zaangażowania w konkretne działania – ruch na stronę i pozyskiwanie wartościowych kontaktów.
Angażuj odwiedzających
Jaki jest Twój współczynnik konwersji? 1%? 3%? Nawet jeśli wynosi aż 5%, oznacza to, że 95% odwiedzających nic nie kupuje. Odwiedzili Twoją witrynę – może nawet za pośrednictwem płatnej reklamy – nic nie kupili i wyszli.
Co teraz? Straciłeś ich na dobre? Niekoniecznie. W wielu przypadkach najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży online jest na początku jej unikanie. Pamiętasz fazy zakupu? Zamiast od razu prosić o pieniądze, zaangażuj użytkowników, a najlepiej zbierz ich adresy e-mail, aby móc z nimi dalej rozmawiać.
Ogólna zasada jest taka, że im droższy i/lub skomplikowany jest produkt, tym więcej czasu potrzeba na podjęcie decyzji. Jeśli sprzedajesz samochody lub komputery, jest mało prawdopodobne, że ktoś kupi je online podczas pierwszej wizyty. Dlatego właśnie powinieneś najpierw otrzymać ich e-mail, dodać wartość, udowodnić swoją wiedzę, sprawić, by Cię polubili itp. – a wszystko to zanim poprosisz o sprzedaż.
Dodaj pop-upy do swojej witryny
Pop-up to okienko z informacjami lub ofertą promocyjną, które pojawia się przy okazji odwiedzin Twojej witryny. Może pomóc szybciej przyciągnąć uwagę odwiedzających i zwykle zawiera wezwanie do działania, aby zachęcić potencjalnego klienta do konkretnego ruchu – skorzystania z promocji, zapisu do newslettera, zakupu konkretnych zakupów itp.
Możesz wywołać poczucie presji czasu wprowadzając jednorazowy kod promocyjny lub wyświetlając ciekawe oferty tymczasowe. Wyskakujące okienka mogą być szybkim i łatwym sposobem na zwiększenie konwersji i sprzedaży online.
Pamiętaj, nie bądź zbyt nachalny. Jedno wyskakujące okienko, które użytkownik może łatwo zamknąć, aby wrócić do przeglądania Twojej strony, jest wystarczające.
Oto niektóre skutki osadzania wyskakujących okienek na stronach:
- Średni współczynnik konwersji pop-upów wynosi 11%
- Wyskakujące okienka porzucenia koszyka mają najwyższy współczynnik konwersji wynoszący 17%
Warto też pamiętać, że pop-upy z obrazkami mają wyższą konwersję niż te bez obrazków o 84%.